کد مطلب: 205464
نوشيدني‌اي که شما را سالم نگه مي‌دارد
تاریخ انتشار : 1401/01/09 11:21:29
نمایش : 831
محققان دريافتند مصرف نوعي نوشيدني به ميزان قابل توجهي به سلامت قلب افراد کمک مي‌کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از ديلي‌ميل، نتايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد نوشيدن دو تا سه فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به مشکلات قلبي را کاهش دهد و عمر شما را طولاني‌تر کند.

براساس اين مطالعه که در هفتاد و يکمين جلسه علمي سالانه کالج آمريکايي قلب و عروق ارائه شده است، نوشيدن دو تا سه فنجان قهوه در ۵۰ سالگي مي تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبي و مرگ زودهنگام را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

محققان گفتند  اين تجزيه و تحليل – بزرگترين تجزيه و تحليل براي بررسي نقش بالقوه قهوه در بيماري قلبي و مرگ – اين اطمينان را فراهم مي‌کند که قهوه با بيماري قلبي جديد يا بدتر شده مرتبط نيست و ممکن است در واقع محافظ قلب باشد.

به گفته محققان، حتي افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي نيز از نوشيدن همين مقدار سود مي‌برند؛ محققان افرادي را که قبلاً نوعي بيماري قلبي داشتند، بررسي کردند و دريافتند که دو تا سه فنجان در روز با احتمال کمتري براي مرگ در مقايسه با ننوشيدن آن مرتبط است، عليرغم نگراني پزشکان مبني بر اينکه اين محرک مي‌تواند مشکلات قلبي را بدتر کند.

پيتر کيستلر، کارشناس موسسه قلب در ملبورن استراليا که سرپرست اين مطالعه بوده گفت: "داده‌هاي ما نشان مي‌دهد مصرف روزانه قهوه بايد به عنوان بخشي از يک رژيم غذايي سالم براي افراد مبتلا به بيماري قلبي گنجانده شود. 

دانه‌هاي قهوه حاوي بيش از ۱۰۰ ترکيب است که با سطوح کمتر التهاب و افزايش متابوليسم مرتبط است.

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg